کد خبر: ۹۳۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸

پس‌لرزه‌های نام نبردن پزشکیان از «آن یکی» | حرف مهم‌تر است یا عمل؟

نام نبردن مسعود پزشکیان از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نشست خبری دیروز با واکنش‌های بسیاری مواجه شده و کاربران از این محافظه‌کاری رئیس جمهور انتقاد کرده‌اند.
پس‌لرزه‌های نام نبردن پزشکیان از «آن یکی» | حرف مهم‌تر است یا عمل؟
آفتاب‌‌نیوز :

پیگیری‌های دولت در زمینه رفع حصر می‌توانست با استقبال مواجه شده و به سرمایه اجتماعی دولت اضافه کند، ادبیات پزشکیان، اما این فرصت را به باد داد. 

مسعود پزشکیان در جریان نشست خبری دیروز و در پاسخ به پرسشی درباره رفع حصر گفت که «مشکل آقای کروبی حل شده و برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم»! این ادبیات آقای پزشکیان، اما جنجال آفرین شد و انتقاداتی را روانه آقای رئیس جمهور کرد.

کاربران اصلاح‌طلب در شبکه‌های اجتماعی از اینکه پزشکیان از نام بردن از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد امتناع کرده است، گلایه کردند. این انتقادات البته به رسانه‌ها نیز و به فضای مجازی محدود نماند.

این همه انتقاد به رئیس جمهور البته درحالی مطرح شده که بسیاری معتقدند اقدام دولت پزشکیان و پیگیری مساله حصر بسیار مهم‌تر از نام بردن یا نبرد از میرحسین بوده است و نباید رویکرد دولت در این زمینه را نادیده گرفت. 

در ادامه نگاهی داریم به برخی از انتقادات مطرح شده.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «محافظه‌کارانه جواب داد و حتی حاضر نشد اسم مهندس موسوی را بگوید و گفت "آن یکی" که خیلی تعجب‌آور بود» گفت: «آقایان موسوی و کروبی با هم حصر شدند و باید با هم آزاد شوند. اینکه بخواهند در آزادی‌شان تفکیک ایجاد کنند کار درستی نیست. حالا نمی‌دانم چه دلایلی برای جدا کردن آقای مهندس موسوی وجود دارد.»

پدرام سلطانی، فعال اقتصادی نوشت: «آقای پزشکیان! اون یکی خواندن آقای میرحسین موسوی بسیار ادبیات زشت و ناپسندی بود. متأسفم که برای جلب اعتماد یک اقلیت حتی از دایره احترام و انصاف هم حاضرید خارج شوید.»

بهرام پارسایی، نماینده سابق مجلس نوشت: «میرحسین موسوی در کنار ۶۱ درصد تحریم کنندگان انتخابات در دور اول و همراه اکثریت در دوم بود. وفاق ملی بدون احترام به اکثریت که میر حسین موسوی حق طلبانه کنارشان ماند ممکن نیست. میر حسین موسوی و زهرا رهنورد دو انسان شریف و ماندگارند نه آن یکی!»

حسین نقاشی، فعال سیاسی نوشت: «آن‌یکی» گفتن به میرحسین موسوی اگر از روی اشتباه زبانی و ناخودآگاه هم باشد، نشانه‌ای از این است که با این همه سال حصر و محدودیت، تا چه حد «مساله میرحسین» و مواضعش همچنان اثرگذار و حساسیت برانگیز است که موحب میشود پزشکیان حتی از آوردن نامش هم طفره بروند!

سارا معصومی، خبرنگار نوشت: آقای پزشکیان، نام «آن یکی» میرحسین موسوی حفظه الله و رفع حصر مطالبه بخشی از مردمی است که شما را رئیس جمهور کردند.

بسیاری از کاربران نیز با انتشار فیلم و عکس‌هایی از میرحسین موسوی به پزشکیان یادآور شدند که «آن یکی» نامش میرحسین موسوی است.

منبع: رویداد۲۴

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین